به کلینیک فوق تخصصی چشم پزشکی دکتر رضا رخشان خوش آمدید

لیزر کپسولوتومی

طی جراحی آب مروارید، عدسی کدر شده از کپسول عدسی جدا می‌شود و با عدسی مصنوعی (IOL) جایگزین می‌گردد. بعد از گذشت هفته‌ها، ماه‌ها یا چند سال از جراحی، ممکن است کپسول عدسی کدر شود که این امر موجب کاهش دید فرد می‌شود. این حالت را آب مروارید ثانویه نیز می‌نامند.

کپسولوتومی خلفی یک روش غیرتهاجمی برای حذف این نوع از کدورت عدسی است. قبل از شروع لیزر معمولاً چشم به کمک قطره‌های چشم گشاد می‌شود. سپس با استفاده از لیزر YAG، سوراخ‌های ظریفی در کپسول عدسی ایجاد می‌شود که موجب شفاف شدن عدسی کدر شده و عبور مجدد نور از عدسی می‌شود.

کپسولوتومی

کپسولوتومی خلفی یک فرآیند بدون درد است که کمتر از 15 دقیقه طول می‌کشد. این روش به طرز قابل توجهی باعث بهبود حدت بینایی می‌شود. از بین رفتن کدورت عدسی به کمک لیزر YAG دائمی است و این روش معمولاً نیازی به تکرار ندارد.
بعد از کپسولوتومی خلفی، بیمار یک تا چهار ساعت در مطب پزشک می‌ماند تا فشار داخل چشم اندازه‌گیری شود. بعد از این زمان، فرد می‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد.
قطره‌های چشم ممکن است تا یک هفته برای کنترل فشار داخل چشم تجویز شوند.
معاینه منظم چشم توسط چشم پزشک تا شش ماه بعد از جراحی لازم است.

جـهت کسب اطلاعات بـیـشـتـر و همـچنین دریافت مشاوره تخصصی در مـورد اسـتفاده از روش لیزر کپسولوتومی تـوسـط دکـتـر رضا رخشان مـیـتـوانید از راه های زیر با ما در ارتباط باشید: